Skip to the content

Har du frågor? Ring 08-522 789 50 vardagar mellan 09.00 - 12.00 eller fråga via kontaktformuläret.

Beslut från Allmänna reklamationsnämnden och domstol

Här har vi samlat referat av beslut från Allmänna reklamationsnämnden och mål i domstol som handlar om el- och gasfrågor. Referaten är till för att ge dig som konsument vägledning om du har råkat ut för en liknande tvist.

Välj en kategori i menyn för att komma till de referat som behandlar tvister inom det valda området. Om du letar efter något specifikt kan du också använda webbplatsens sökfunktion.

I referaten förkortas "konsument" till "K".   

Den 20 augusti 2018 bytte elnätsföretaget K:s elmätare eftersom den var trasig och nätföretaget inte fick kontakt med den. K vände sig emot att nätföretaget inte bytt ut mätaren tidigare. Fakturorna fortsatte komma och K hade ingen aning om att mätningen inte fungerat. K ifrågasatte hur elnätsföreta ...

Vid utflyttning från en fastighet sände K in en självavläsning av elmätaren. K betalade en slutfaktura som grundade sig på denna avläsning. Det uppdagades senare att avläsningen varit felaktig varför elföretaget krävde ytterligare betalning för den slutfakturerade perioden. ARN konstaterade att fe ...