Skip to the content

Vägledning, anmälan och tvistelösning

Du kan också få vägledning från andra organisationer som har uppgiften att hjälpa dig som konsument. Här kan du också hitta vart du ska vända dig för att anmäla företaget till en myndighet eller få din tvist prövad. 

 

Vill du kontakta oss? Klicka här.

Vägledning

Andra oberoende byråer

Anmälan till myndigheter

Om du vill tipsa om ett problem och hjälpa en myndighet att granska ett företag ska du göra en anmälan. Genom att anmäla ett företag kan myndigheten driva tillsyn för att granska om företaget följer reglerna.

Alla anmälningar blir inte ärenden. En anmälan innebär ofta att du inte får personlig återkoppling eller hjälp efter din anmälan.

Om du har en tvist med ett företag och vill få vägledning kan du vända dig till organisationerna som nämns under Vägledning.

Tvistlösning

Innan tvistlösning

Om du är missnöjd med något ska du börja med att kontakta företagets kundservice. Om du fortfarande inte är nöjd kan du kontakta företagets kundombudsman eller kundvårdsgrupp, om företaget har en sådan. 

Läs hela klagoguiden, steg för steg, på länken nedan:

» Klagoguide för elfrågor